بررسی ارتباط دو مضمون ترکیب و تخریب در آثار دیوید هاکنی

مركز فروش پايان نامه، پروژه و مقالات

تبلیغات هزار

دانلود پایان نامه و مقالات اموزشی

پشتيباني آنلاين
پشتيباني آنلاين
آمار
آمار مطالب
  • کل مطالب : 1218
  • کل نظرات : 0
  • آمار کاربران
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آمار بازدید
  • بازدید امروز : 20
  • بازدید دیروز : 6
  • ورودی امروز گوگل : 2
  • ورودی گوگل دیروز : 1
  • آي پي امروز : 7
  • آي پي ديروز : 2
  • بازدید هفته : 20
  • بازدید ماه : 3017
  • بازدید سال : 8765
  • بازدید کلی : 76782
  • اطلاعات شما
  • آی پی : 3.149.254.35
  • مرورگر :
  • سیستم عامل :
  • امروز :
  • درباره ما
    :::::به وبلاگ من خوش آمدید::::: :::::تبلیغات خود را به ما بسپارید.::::: برای سفارش تبلیغات خود نظر بگذارید. در خواست خود را ارسال کنید.
    خبرنامه
    براي اطلاع از آپدیت شدن سایت در خبرنامه سایت عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



    امکانات جانبی
    حل المسائل جزوه طراحی خطوط انتقال انرژی (سید محمدرضا نوحی)

    حل-المسائل-جزوه-طراحی-خطوط-انتقال-انرژی-(سید-محمدرضا-نوحی)دانلود حل المسائل جزوه طراحی خطوط انتقال انرژی سید محمدرضا نوحی بصورت دست نویس در 16 صفحه، به همراه پاسخ سوالات تشریحی، تایپ شده در 5 صفحهدانلود فایل

    بررسی ارتباط دو مضمون ترکیب و تخریب در آثار دیوید هاکنی

    بررسی ارتباط دو مضمون ترکیب و تخریب در آثار دیوید هاکنی

    هدف از این پایان نامه بررسی ارتباط دو مضمون ترکیب و تخریب در آثار دیوید هاکنی می باشد

    دانلود بررسی ارتباط دو مضمون ترکیب و تخریب در  آثار دیوید هاکنی

    دانلود پایان نامه دیوید هاکنی
دانلود پایان نامه تحلیل آثار دیوید هاکنی
ویژگیهای آثار دیوید هاکنی
 تحلیل آثار دیوید هاکنی
بررسی ارتباط دو مضمون ترکیب و تخریب در  آثار دیوید هاکنی
دانلود پایان نامه هنر
دانلود پایان نامه رشته هنر
    دسته بندی هنر و گرافیک
    فرمت فایل doc
    حجم فایل 1099 کیلو بایت
    تعداد صفحات فایل 90

    دانلود پایان نامه رشته هنر

    بررسی ارتباط دو مضمون ترکیب و تخریب در  آثار دیوید هاکنی

     
    چکیده:
    دیوید هاکنی ( David Hockney) (زاده ۹ ژوئیه ۱۹۳۷) نقاش، طراح، چاپگر، عکاس انگلیسی و یکی از مهم‌ترین پیشگامان جنبش پاپ آرت دهه ۱۹۶۰ است.هاکنی به سبب نوجویی پیگیر، تنوع و تناقض آثارش یکی از هنرمندان نامدار و اثرگذار دهه‌های اخیر به شمار می‌آید. او همچنین یک محقق در زمینه هنر می‌باشد.دیوید هاکنی از جمله نقاشانی است که طبیعت را خیلی خوب می‌شناسد و در مسیر کارش گزینش‌‌های هنرمندانه‌ای از آن بروز می‌دهد.ترکیب‌بندی‌های موجز و خوش‌فرم و در عین حال ساده نشانگر این می‌باشد. 
    این پایان نامه مشخصه ها و تحلیل آثار دیوید هاکنی با تاکید بر وفاداری به طبیعت و درگیر شدن با آن را مورد بررسی قرار می دهد.
     
     
    کلمات کلیدی:

    دیوید هاکنی

    تحلیل آثار دیوید هاکنی

    ویژگیهای آثار دیوید هاکنی

     
     
     
    مقدمه:
    در فصل اول قبل از هر چیز به شرایط دنیای نو در عصر حاضر اشاره شده است و چون دیوید هاکنی در دورانی زندگی کرده که مدرنیسم و پست‌مدرنیسم حاکم بوده، به تعاریفی از این دو واژه پرداخته شده.درک نوین هاکنی از هنر نقاشی نشان از این دارد که وی مدرنیسم و در واقع شرایط دنیای نو را در زمان و مکان خود یافته است. با اینکه آن بنیان حسی و زیبایی شناسانه‌ای که پایه و اساس مدرنیسم است در کار وی وجود دارد اما از طرفی آن جنبه عصیان و تقابل که مدرنیسم با سنت دارد و هر نوع گرایش به سنت را رد می‌کند، هاکنی در آثارش راه می‌دهد البته این کنش از سوی وی آگاهانه است.
     
    در واقع همانطور که نقاشان پست‌مدرن سنت را از جهان هنری خود حذف نمی‌کنند و برگشتی متناسب با زمان و مکان و عمدتاً فنی و متریالی با سنت دارند (نه ساختاری)، از این زاویه دیوید هاکنی هم مستثنا نیست ـ مشعوف بودن هاکنی به جنبه‌های جالب جهان محسوس و بویژه تکنیک‌های این هنرمند از جمله شباهت‌های اجرایی وی از این نظر همچون نقاشان رنسانس پیشین که با تکنیک «تمپرا» کار می‌کردند مانند «پیرو دلا فرانچسکا» برخورد خلاقانه هاکنی را با مقوله پست‌مدرن در زمان خود نشان می‌دهد.
     
    در فصل دوم به این نکته اشاره شده که در میان طراحان معاصر کمتر طراحی است که در زمینه طراحی و حتی تصویرسازی به اندازه دیوید هاکنی کار کرده باشد. همچنین به توضیح در مورد خاصیت‌های عناصر بصری از جمله خط ـ سطح و بافت و ریتم و ... پرداخته شده که به طرز فوق‌العاده‌ای در کارهای هاکنی می‌بینیم. همچنین گزینش‌هایی که خاص نگاه هاکنی است.شاید در نگاه اولیه و ظاهر بعضی از طراحی‌ها و نقاشی‌های هاکنی طبیعت‌گرایانه و یا رئالیستی (به عنوان یک سبک نه یک روش عام هنری) به نظر بیاید اما با کمی تعمق متوجه ساماندهی دقیق و چند بعدی در آن، در یک وحدت کلی می‌شویم.
     
    در فصل سوم به این مهم دست می‌یابیم که هاکنی در ارتباط با طراحی صحنه و نقاشی چقدر نوآوری کرده مثلاً یک صحنه از واقعیت را که همه به راحتی از کنارش می‌گذرند او با طرز فوق‌العاده و زیبایی در آن دخل و تصرف می‌کند و آن را به تصویر می‌کشد. به بیان دیگر با چیدمان جدیدی از فیگور و اشیاء در ترکیب‌بندی تفسیر جدیدی را از انسان‌ها و محیط پیرامونشان می‌کند.
     
     
     
     
     
     
    فهرست مطالب
    چکیده
    مقدمه

    فصل اول:دیوید هاکنی و ویژگی‌های کلی دوران وی3

    مدرنیسم و مسائل تازه3
    پست‌مدرنیسم18

    فصل دوم:واقعیت و تأثیر آن بر آثار دیوید هاکنی25

    عملکرد خط در طراحی35
    کشیدن یک خط، دیدن یک خط35
    حرکت بصری36
    ارزیابی حرکت39
    خطوط محیطی و حرکت44

    فصل سوم:هاکنی و کاوش در بیان هنری50

    نقاشی و عکاسی از زبان هاکنی59
    هاکنی و ابداع و نوآوری62
    هاکنی و طراحی صحنه71
    فلوت سحر‌آمیز از زبان دیوید ها‌کنی:75
    نتیجه‌گیری:87
    فهرست منابع و مآخذ:89
     

    دانلود بررسی ارتباط دو مضمون ترکیب و تخریب در  آثار دیوید هاکنی



    مطالب مرتبط

    بخش نظرات این مطلب


    برای دیدن نظرات بیشتر روی شماره صفحات در زیر کلیک کنید

    نام
    آدرس ایمیل
    وب سایت/بلاگ
    :) :( ;) :D
    ;)) :X :? :P
    :* =(( :O };-
    :B /:) =DD :S
    -) :-(( :-| :-))
    نظر خصوصی

     کد را وارد نمایید:

    آپلود عکس دلخواه:







    تبلیغات
    نویسندگان
    ورود کاربران
    نام کاربری
    رمز عبور

    » رمز عبور را فراموش کردم ؟
    عضويت سريع
    نام کاربری
    رمز عبور
    تکرار رمز
    ایمیل
    کد تصویری
    آخرین نظرات کاربران
    عنوان آگهی شما

    توضیحات آگهی در حدود 2 خط. ماهیانه فقط 10 هزار تومان

    به تبلیغات هزار امتیاز دهید